Skip to content
Misja i wizja 
szkoły

   Naszym głównym celem jest to, aby każde dziecko w naszej szkole, w tym również to ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, otrzymało najskuteczniejsza pomoc już na etapie diagnozy indywidualnych potrzeb, a następnie „szytą na miarę” pomoc terapeutyczną , która jest gwarancją zaspokojenia wszystkich potrzeb każdego dziecka. Autonomia dziecka i jej kształtowanie to jeden z ważniejszych elementów naszej pracy w procesie edukacyjno- terapeutycznym, ponieważ stanowi on jego wartość oraz prawo „do budowania niepowtarzalnego kształtu własnej osoby i osobistej wersji swojego życia” , o czym wspominał w swojej pracy J.Korczak.
   Każde dziecko funkcjonujące w przestrzeni edukacyjnej musi mieć możliwość pełnienia określonych ról społecznych oraz współdziałania w grupie rówieśniczej, co w znacznym stopniu wpływa na rozwijanie umiejętności społecznych i komunikacyjnych, samodzielności oraz dokonywania wyborów. Takie działania w znacznym stopniu wpływają na rozwój niezależności dziecka oraz podkreślenie tego, że „wartość człowieka nie wynika wyłącznie z ilości posiadanej wiedzy, umiejętności, sprawności lub uzdolnień, lecz z jego filozofii bycia sobą w relacjach z innymi ludźmi, w których dominuje dobroć i zgoda, prawda i sprawiedliwość”. Należy tu podkreślić, że tylko taka wiedza ma wysoką wartość, która umożliwia dziecku pokonywanie codziennych trudności oraz rozwiązywanie problemów, ponieważ pozwoli to dziecku dostrzec celowość i sens zdobywania wiedzy oraz nabywania i doskonalenia umiejętności, a tym samym będzie podstawą czerpania radości z uczenia się.
   Pragniemy, aby każdy rodzic był w naszej szkole przede wszystkim partnerem, był wysłuchany i aktywnie włączał się w życie szkolne. Dzięki temu podejściu nasza szkoła daje wspólną przestrzeń zarówno dla dzieci w normie rozwojowej, a także dzieci z niepełnosprawnością, zaburzenia ze spektrum autyzmu i specyficznymi trudnościami szkolnymi.