Nauka
Pracujemy na elementach Planu Daltońskiego, który zawiera w sobie 4 podstawowe filary:
- SAMODZIELNOŚĆ
- WSPÓŁPRACĘ
- ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- REFLEKSJĘ
” … W szkole tradycyjnej nauczyciel, rozpoczynając zajęcia, zastanawia się, czego jego uczniowie nie umieją. Natomiast w szkole daltońskiej nauczyciel, rozpoczynając zajęcia, zastanawia się, co jego uczniowie już umieją. … „
Podstawowe założenia planu daltońskiego wg założycieli Fundacji Dalton International Roela Röhnera i Hansa Wenke to:
- Nauczyciel nie powinien robić wszystkiego tego, co uczeń może zrobić sam.
- Im więcej nauczyciele nauczają, tym mniej uczeń się uczy.
- Uczniowie mogą o wiele więcej niż nam się wydaje.
- Nie rób tego, co mogą zrobić uczniowie!
„Od nauczania do uczenia się. Nasz plan daltoński.”
Autorzy: Anna Robert Sowińscy
Klasy Szkolne
Uczymy się w kameralnych warunkach, z liczebnością klasy zgodną z rozporządzeniem. Oznacza to, bardzo indywidualne podejście do ucznia, wraz z doskonałym rozpoznaniem jego mocnych i słabych stron. Zapewniamy nowoczesne warunki, każda klasa jest przystosowana do potrzeb ucznia, wyposażona w tablice multimedialne, oraz inne potrzebne pomoce edukacyjne. W myśl Planu Daltońskiego, wizualizujemy dni tygodnia, program dnia, obowiązki domowe, zadania szkolne, współpracę poprzez tworzenie m.in.: kącików zainteresowań, zegara, tablicy motywacyjnej, co tworzy spójną i przewidywalną dla dziecka przestrzeń edukacyjną. W razie potrzeby będą tworzone kąciki relaksu i wyciszenia. Bardzo ważny jest fakt, że podczas zajęć edukacyjnych, nauczyciele będą przestrzegać zaleceń specjalistów dotyczących np. rozwoju mowy i komunikacji, prawidłowej pozycji podczas siedzenia, co oznacza funkcjonalną i stałą np. terapię logopedyczną czy wsparcie rehabilitacyjne.
Plan Dnia
Szkoła jest czynna od poniedziałku do piątku
w godz. 07.00 – 16.00.
Harmonogram zajęć opiera się na jednolitej strukturze:
07.00 – 08.00 Zajęcia świetlicowe, zajęcia terapeutyczne
08.00 – 13.00 Zajęcia dydaktyczne
12:25 – 12:45 Obiad
12:00 – 16.00 Zajęcia świetlicowe, zajęcia terapeutyczne, zajęcia rozwijające zainteresowania.